måndag 4 mars 2013

It´s a sign!


Kolla vad som kommit upp bakom garaget!!
När Jens sa att krokusarna kommit upp så såg jag förvisso en färgprakt utan dess like i rabatten så jag blev i ärlighetens namn lite besviken när jag såg detta...
Men så fick jag ta mig samman eftersom det faktiskt var den 3 mars och då kunde jag glädjas över att våren är på väg. Jorå. (Det går ju bara så sakta!)

Igår var vi ute och gick, i isande motvind. Då kändes det fan inte som vår kan jag lova.
Men när vi gick där på skaren kisandes i motvinden och det enda man kunde se var vit blänkande mark så var det enda jag kunde tänka på (förutom att jag önskade att jag hade haft nått att vira in ansiktet i) att det finns människor som har det såhär året om, typ Eskimåerna och shit va jag tyckte synd om dom då. Vilka puckon som bor där uppe i norr när det finns så mycket värme i världen om de bara skulle åka några 100 mil söderut. Men vad vet jag, de kanske gillar det kalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar