onsdag 3 juli 2013

Dom små stunderna.

Något som jag behöver bli bättre på är att ta tillvara på dom små stunderna, det är så lätt att fokusera på det som är jobbigt och tråkigt i vardagen att man glömmer bort det som verkligen är bra. (I alla fall tycker jag det.) Även fast allt på det stora hela är bra och även fast jag har en tendens att bekymra mig alldeles för mycket för saker som komma skall så måste man  jag komma ihåg att leva i nuet.
Oroa mig för hösten kan jag ju göra när hösten är här och jag faktiskt vet vad jag kommer att göra, det jag däremot inte kan göra i höst det är att njuta av sommaren!
Så nu har jag bestämt att jag måste bli bättre på att njuta av de små stunderna, dom som kanske inte är avgörande för världsfreden men som är avgörande för mig. Stunderna som får en att känna att livet är ganska bra ändå, även fast man har en sambo som nästan flyttat till Umeå och jag inte riktigt vet vad jag gör med mitt liv, men jag oroar mig för det när det är dags. Eller ja, i alla fall inte innan nästa fredag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar