onsdag 3 juli 2013

Att få gåshud.

Musik kan ju lätt förknippas med vissa minnen, vissa starkare än andra.
Idag lyssnade jag på soundtracket till Top Gun (anledning okänd) i bilen, men alltså, det är ju skitbra musik i den filmen!
I alla fall så kom ju då Top Gun Anthem, tror att filmen inleds med den låten?
Den låten spelades i våra hörlurar när vi flög in över Vegas efter en dag i Grand Canyon när man var alldeles trött efter en dag full av intryck och fortfarande kände Nevadas ökensol på huden och var alldeles lycklig för att man fick sitta brevid den man älskar mest i en helikopter och veta att man alltid kommer minnas den dagen.
Alltså jag fick verkligen gåshud när jag hörde låten idag.
Den dagen var så jäkla häftig, flyga helikopter för första gången, Grand Canyon, båtturen på Colorado River, att det bara var jag och Jens och att vi skulle ut på världens galej senare på kvällen.
Åk dit! Det är en så himla mäktig känsla att vara där, den går inte att beskriva.

Men nu laddar jag inför nästa resa och en massa nya minnen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar