fredag 21 september 2012

Post op.

Igår spenderade jag och Lilly dagen på Nacka sjukhus då Lillys ljumskbråck skulle fixas.
Lilly var världens duktigaste tjej och jag tror att det värsta för henne på hela dagen var när de satte pvk:n.
Jag upphör aldrig att förvånas av barns återhämtningsförmåga, idag kl 10 bad Lilly om alvedon för att hon hade ont, då fick hon dosen innan kl 22 igår kväll, och både jag och Jens har frågat om hon har haft ont på morgonen, men nej.
I morse när jag och Jolene kom ner hade Lilly gömt sig bakom soffan och hoppade fram när vi kom!
Visserligen var det bara en titthålsoperation men ändå! Har svårt att tro att jag skulle: 1. Tycka att det var ok att åka till Ica Maxi samma dag som jag blivit sövd och opererad.
2. Hoppa dagen efter.

Fasen, jag var helt slut igår kväll och jag hade ju bara varit med ;)
Men det är inte kul att behöva gå ifrån op-salen. Jag skulle ju helst ha stannat kvar.. Känslan av hjälplöshet när man lämnar sitt barn där inne är inte att leka med.
Men nu har ju allt gått bra så nu kan vi lämna det bakom oss en erfarenhet rikare!
Kan tillägga att all personal var superbra, från sjusköterskor till kirurg=)

1 kommentar: