söndag 8 juni 2014

Den ofrivilliga bloggpausen...

Ok, vart börjar man efter ca 2 månaders blogguppehåll?
Vid senaste inlägget hade jag just överlevt första dagen på nya jobbet, nu har jag hunnit överleva några till =)
I början kändes det mest som kaos och jag undrade mest vad i h-vete jag gett mig in i, men nu efter 2 månader känns det helt ok. Det mesta börjar falla på plats och jobbet flyter på. Jag saknar dock mina njurmedicinare det ska jag inte sticka under stol med, både personal och patienter. Men men, dom finns ju bara en korridor bort!
Det bästa med detta jobbet är att jag får träffa så otroligt många människor och de allra flesta är trevliga och ödmjuka och gör en varm i hjärtat!

Men vi har ju hunnit vara på semester också, en vecka på Teneriffa satt som en smäck i mitten på april!
Nästan så att semestern borde få ett eget inlägg faktiskt.
Vi hade tur med vädret och hotellet var toppen så vi hade verkligen inget att klaga på!


 Bröllopsplaneringen har även dragit igång mer på allvar nu, men det känns faktiskt som att vi har det mesta under kontroll! (So far..)
Men mer om det i ett eget inlägg, tänkte försöka att inte dröja flera månader tills nästa inlägg..

Känns rätt opepp att gå och jobba i morgon faktiskt, det har varit lite för mycket långhelger nu och det är så lätt att vänja sig vid tre-eller fyradagars arbetsvecka;)
Men men, jag är så otroligt glad att har ett jobb att gå till och som är mitt att gå till tills jag själv väljer att gå vidare till något annat. (Hoppas jag i alla fall...)

Men nu måste jag ta tag i några to do:s innan det är dags att sjunka ner i soffan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar