söndag 18 november 2012

När man köper något som inte får plats i bilen

I veckan åkte jag till Port 73 för att köpa en spegel som jag spanat in.
Jag får ju en känsla av att det kan vara så att den inte kommer få plats bilen, men jag låter inte den känslan hindra mig från att glatt betala och glad i hågen bär jag ut den 177 cm höga spegeln till bilen.
Väl vid bilen inser jag ju rätt fort att den inte kommer få plats, men jag måste ju prova! Som tur är hittade jag en parkeringsplats supernära ingången och precis vid den där resturangen så att alla som ville kunde i lugn och ro se på när jag försöker få en en stor spegel i vår ändå rätt så stora bil. (Ibland har man tur!)
Efter några svordomar ringer jag till Jens.
"Älskling, jag har ett problem" säger jag och berättar hur situationen ser ut.
"Ja, det har du" svarar han.
Förstår ju att ni nu sitter med andan i halsen och undrar hur det här ska sluta. Jo, jag fick, inte lika glad i hågen (fast ändå ganska) bära tillbaka spegeln till butiken så att Anton kunde åka förbi och hämta den.
Sorry, det blev inte mer spännande än så!
Men Anton fick middag när spegeln levererades och nu hänger den så fint på väggen. Spegeln alltså, inte middagen, vill inte att ni ska tro att jag sitter och kastar mat omkring mig..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar