fredag 3 augusti 2012

Äntligen helg!

Nu har jag jobbat i två veckor och jag är alldeles död. Att gå upp kl 05:15 för att jobba häcken av sig fram till 15:30 har den effekten på mig;)
Man kan ju säga att det sociala livet ligger på minus just nu..
Men är det roligt att jobba då? Njaa.. Alltså jobbet i sig är roligt och arbetskamraterna super. Men...
När vi är så underbemannade att alla är helt sönderstressade och inte ens hinner äta lunch, då är det inte jättekul faktiskt. Jag förstår inte hur de kan bemanna så dåligt, och verkligen inte hur de kan ta in 6 överbeläggningar när personalen redan går på knäna.  Jag trodde patientsäkerheten var a och o.
Men men, idag har varit en helt ok dag och jag är ledig i helgen! Tjoooohooooo!!! Kanske kan hålla mig vaken till en sisådär 22 iaf =)
Och i morgon är det Emma och Mams dag, då är det dags för sommarens andra bröllop!
(Ska bara åka och panikhandla en klänning på förmiddagen..=S)



1 kommentar: